Vid Visjön i Oviksfjällen

måndag 23 januari 2012

Liv eller död, det är vi själva som väljer!

Fantastiskt, läste just i tidningen om finska valet. Ett ljus i tunneln? Nästa val 5 februari!

Upp med kärnkraftsmotståndet, avslöja lögnerna om CO2 kontra plutonium, tritium, cesium, jod, och 100.tals andra radioaktiva ämnen som sprids ut i all 'hemlighet' med hjälp av myndigheter som tillåter utsläpp för att göra verksamheten möjlig, verksamhet beordrad av våra riksdagsledamöter. Det är folket som väljer väg! Liv eller död?

Vi behöver inte leva i kyla och mörker för att kärnkraften stängs, vi byter livsstil. Människor har levt här på jorden länge, den moderna har funnits i mer än 100000 år.



Bild från Fukushima Daiichi efter olyckan, som fortfarande pågår. även om man lyckas hålla temperaturen i schack, så har man ännu ingen kontroll över utsläppen, varken de som redan skett eller de som pågår. Man har höjt nivåerna för den dagliga dosen till 20 ggr högre värde. Doserna ackumuleras, ingen stråldos är helt ofarlig! Bevare oss från detta! Vi bestämmer själva vad vi väljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Civilingenjör CTH M68. Nästan 25 år arbetade jag vid Volvo PV. M 68 står för Maskinteknik och examensår (29 februari) maskinteknik, där ingår studier av hållfasthetslära, korrosion, ångturbiner, ånggeneratorer, förbränningsmotorer, konstruktionsmaterial, även polymera. Mina specialämnen blev textila, material, konfektion, spinning, tygframställningsmaskiner (väv, trikå, flor, nålfilt). Nu har jag börjat gräva lite i vad som händer i riksdagshuset, det hade jag inte tid till när jag jobbade. Då förlitade jag mig på att politiker tänkte avskaffa kärnkraft, skatteväxla, utnyttja rationalisering till att minska tiden för lönearbete. Vi blev lovade 1980 att kärnkraften skulle fasas ut till 2010. Tänk vad många med mig som gick på den "visionen". Nu må arbetet vändas för att rädda vår livsmiljö och skippa konkurrens, köp, slit och släng!

Bloggintresserade