Vid Visjön i Oviksfjällen

fredag 13 november 2009

Bonus

Hur kan det komma sig att en välbetald chefsperson som så klart misslyckats med sitt företag, speciellt på kärnkraftssidan, kan få bonus om han får sparken??
Två kärnkraftverk i Tyskland står. Anmärkningar från SSM på säkerhetskulturen i de svenska.
Pantsätta folkets Vattenfall AB så att dotterbolagen i Tyskland kan betala för en kärnkraftsolycka. Det kan ju bli dyrt, efter en "stor" olycka så är ju verket inte värt någonting alls, snarare tvärtom, ett dyrt projekt att åtgärda.
Jag är väl inte så imponerad av hans insatser i brunkolsvärlden heller. CCS, hm?
Koldioxid, det är ju det växterna som ska växa behöver, mat t ex. Ska man verkligen beröva växterna koldioxid och människorna det syre som med solens hjälp bildas för människor och djur att andas, så att vi orkar röra på oss.
Bättre att odla fler växter så att koldioxiden går åt.

Hur som helst, ge honom ett jobb där han inte gör skada, så slipper vi betala hans fallskärm, han kan säkert få ett jobb som han kan ha tills han blir 80. Och skulle det vara så att etablissemanget låter honom få otroligt många miljoner, då må han lösa in panten för dem. Fast 24 eller 60 miljoner räcker väl inte långt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Civilingenjör CTH M68. Nästan 25 år arbetade jag vid Volvo PV. M 68 står för Maskinteknik och examensår (29 februari) maskinteknik, där ingår studier av hållfasthetslära, korrosion, ångturbiner, ånggeneratorer, förbränningsmotorer, konstruktionsmaterial, även polymera. Mina specialämnen blev textila, material, konfektion, spinning, tygframställningsmaskiner (väv, trikå, flor, nålfilt). Nu har jag börjat gräva lite i vad som händer i riksdagshuset, det hade jag inte tid till när jag jobbade. Då förlitade jag mig på att politiker tänkte avskaffa kärnkraft, skatteväxla, utnyttja rationalisering till att minska tiden för lönearbete. Vi blev lovade 1980 att kärnkraften skulle fasas ut till 2010. Tänk vad många med mig som gick på den "visionen". Nu må arbetet vändas för att rädda vår livsmiljö och skippa konkurrens, köp, slit och släng!

Bloggintresserade