Vid Visjön i Oviksfjällen

torsdag 12 november 2009

om Vattenfalls VD

Några påstår att han inte förstått vad regeringen vill. Redan 1 vecka efter valet kom första varslet att det våras för kärnkraft. Josefsson har säkert förstått, liksom bergmästaren, men när vi får veta och reaktionen blir en storm av beskyllningar, då backar regeringen. Reinfeldts uttalade sin tro på att parentesen kommer kanske att förlängas och att uranbrytning i det inre av Norrland var tänkbar, pekar tydligt ut en riktning, bergmästaren hakade på.
Jag skulle vilja veta vad som sagts i de slutna rummen.
Nu hoppas jag på att Folkkampanjen reser sig ur skuggan och samlar ihop sina anhängare för att vi ska rädda oss undan kärnkraften och allt elände den medför nu och för en väldigt lång tid framöver. Sverige har goda förutsättningar att avveckla nu. Det kan sedan ge hopp åt andra länders befolkningar att göra sig kvitt denna människofientliga produktion av högaktiva nukleider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Civilingenjör CTH M68. Nästan 25 år arbetade jag vid Volvo PV. M 68 står för Maskinteknik och examensår (29 februari) maskinteknik, där ingår studier av hållfasthetslära, korrosion, ångturbiner, ånggeneratorer, förbränningsmotorer, konstruktionsmaterial, även polymera. Mina specialämnen blev textila, material, konfektion, spinning, tygframställningsmaskiner (väv, trikå, flor, nålfilt). Nu har jag börjat gräva lite i vad som händer i riksdagshuset, det hade jag inte tid till när jag jobbade. Då förlitade jag mig på att politiker tänkte avskaffa kärnkraft, skatteväxla, utnyttja rationalisering till att minska tiden för lönearbete. Vi blev lovade 1980 att kärnkraften skulle fasas ut till 2010. Tänk vad många med mig som gick på den "visionen". Nu må arbetet vändas för att rädda vår livsmiljö och skippa konkurrens, köp, slit och släng!

Bloggintresserade